Centro Escolar de Entre Ambos-os-Rios

Ponte da Barca, 2010.

O novo Centro Escolar (Ensino Básico e Pré-Escolar) agrega nas mesmas instalações os alunos que antes eram distribuídos por vários estabelecimentos de ensino espalhados no Concelho, melhorando as condições de ensino e otimizando os recursos necessários à sua gestão. 

Dois novos edifícios – escola e pavilhão gimnodesportivo – ocupam o espaço de um antigo campo de futebol desativado. O edifício escolar funciona como a conjugação de volumes concisos e regulares com identidades formais sintéticas, onde são claramente diferenciáveis as naturezas dos espaços pedagógicos e colectivos, e das circulações que os ligam.


The new School Center (Primary School and Kindergarten) aggregates in the same facility students that were formerly distributed through several smaller school buildings scattered across the Municipality, improving learning conditions and optimizing the necessary resources for its managing.

Two new buildings – school and sports pavillion – occupy the space of a deactivaded football field. The school building works as the conjugation of concise and regular volumes with sinthetized formal identities, in which the nature of the pedagogical and collective spaces ins clearly distinguishable, as well as their connecting circulations.